{title}

Kerstpakketten in 2020: 4 hippe trends

Het uitdelen van het kerstpakket is altijd weer een feestje en het is bovendien traditie. Maar dat wil niet zeggen dat elk jaar hetzelfde moet worden gegeven. Wat werknemers graag willen in hun kerstpakket, kan per jaar verschillen. Helemaal in dit roerige jaar kan het nog wel eens anders dan anders zijn. Laten we de trends van 2020 eens onder de loep nemen.

Duurzaam en fairtrade

Duurzaamheid is inmiddels al lang niet meer weg te denken uit onze maatschappij. En al helemaal wanneer u aan maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) doet, is een duurzaam kerstpakket een passende optie. Vaak wordt nog gedacht dat duurzaamheid de keuze aan kerstpakketten erg inperkt. Maar niets is minder waar. Tegenwoordig is er keuze te over als het gaat om verantwoorde kerstpakketten! Deze pakketten zijn bovendien vaak erg gevarieerd. Van een bamboe serveerplankje tot fairtrade chocolade, tot biologische wijn en frisdrank. U kunt het zo gek niet bedenken of er is een verantwoorde variant van. Bekijk ons assortiment voor duurzame kerstpakketten eens!

Een thema

Het is helemaal hip om aan het kerstpakket een thema op te hangen! Bijvoorbeeld vintage, Scandinavisch, bourgondisch of fair trade. Maar ook een bepaalde kleur of print steeds laten terugkomen is echt van nu. Zo hebben we bij R&F bijvoorbeeld kerstpakketten in het thema ‘rood’, ‘goud’ of ‘groen’. En natuurlijk kunt u ook zorgen voor een kerstpakket in de kleuren van uw huisstijl. Maar ook merken zijn hip. Er zijn mensen die erg veel waarde hechten aan producten van een bekend merk. Daarvoor kunt u bijvoorbeeld kerstpakketten uitkiezen met producten van toonaangevende merken.

Traditioneel foodpakket blijft leuk

Etenswaren blijken het nog altijd goed te doen in kerstpakkettenland. Veel werknemers vinden het nog steeds leuk om een traditioneel kerstpakket te krijgen. Want het uitpakken van al het lekkers, samen met de kinderen of andere familieleden, dat is toch altijd weer een waardevol moment. Een non-food geschenkje als onderdeel van het pakket, is dan juist een leuke verrassing en wordt altijd gewaardeerd.

Persoonlijk

Dit jaar is er veel thuisgewerkt, hebben we afstand gehouden en bovendien eiste het jaar van veel werknemers een hoop flexibiliteit. Juist daarom is het wel zo passend om dit jaar iets extra’s te doen. Dat betekent niet dat u per se veel meer uit hoeft te geven aan het kerstpakket, maar dat u er wel wat meer tijd in mag steken. Dat wordt gewaardeerd. Maak bijvoorbeeld onderscheid tussen mannen en vrouwen of tussen de verschillende leeftijdsgroepen. Geef een persoonlijke boodschap mee en verwerk de naam van de werknemer erin. Dat kan via een kaartje in het pakket, of tijdens het weggeefmoment.

Hulp nodig bij het uitkiezen van uw kerstpakket? Neem contact op!

Onze bestsellers

De bestverkochte relatiegeschenken