{title}

Werkgevers pakken dit jaar groter en persoonlijker uit

Nu we te maken hebben met corona is ook de Kerst dit jaar wat anders dan anders. Ook op het werk. Waar er normaalgesproken een speciaal (borrel)moment wordt ingelast om de kerstpakketten uit te delen, doen we dat nu op een andere manier. Bijvoorbeeld door het pakket op te sturen. Dat is minder persoonlijk en daarom willen veel werkgevers dit jaar een persoonlijkere attentie geven, zo blijkt uit onderzoek.

Extraatje

De grote doos met lekkers en leuke geschenken is een jaarlijkse blijk van waardering. En die blijk van waardering zit hem ook in de manier waarop het kerstpakket wordt uitgereikt. Persoonlijk overhandigen is er voor velen niet bij dit jaar en daarom wilt ook u misschien wel wat extra’s geven. Bovendien willen werkgevers meer waardering tonen dan andere jaren, omdat dit jaar veel flexibiliteit heeft gevraagd en voor onzekerheid heeft gezorgd. Onder het mom van: ‘Ze hebben een extraatje verdiend’ verwachten we dat er groter wordt uitgepakt dit jaar.

Persoonlijk

Wat doet u wanneer persoonlijk uitreiken er niet in zit? In plaats van de kerstborrel zijn veel werkgevers van plan om een borrelpakket voor thuis mee te geven. Of een spel organiseren, zodat de werknemers er zelf toch iets leuks van kunnen maken. Naast het extraatje krijgen naar verwachting veel werknemers de bekende doos met leuke geschenken en veel lekkers.

Online

Nog een verschuiving die wij dit jaar zien op dit gebied, is de manier van bestellen. Showrooms waren altijd erg populair voor werkgevers. Op locatie leuke geschenken uitzoeken en het kerstpakket samenstellen, samen met een expert. Maar dit jaar zit dat anders; online bestellen is het helemaal in 2020. Overigens kan dat ook samen met een expert.

Lokaal

Uit onderzoek blijkt dat het voor veel bedrijven belangrijk is om, onder meer met het kerstpakket, een positieve, verantwoorde indruk achter te laten bij de werknemers. Dat wordt bereikt door lokaal zaken te doen. Inmiddels is het wel bekend dat het steunen van lokale ondernemers in trek is. Niet alleen vanwege het feit dat lokale ondernemers het nu vaak wat minder makkelijk hebben, lokale producten komen vaak ook persoonlijker over en zijn unieker. Bovendien zorgt lokaal kopen voor minder transport, wat beter is voor het milieu.

Inspiratie nodig?

Naar verwachting wordt er dit jaar dus groter én persoonlijker uitgepakt als het om het kerstpakket gaat Om een goede, verantwoorde indruk achter te laten op de werknemer, wordt er bovendien verwacht dat er meer online én lokaal wordt gekocht door werkgevers. Kunt u wel wat inspiratie gebruiken voor een extra persoonlijk kerstpakket? Neem dan contact op!

Bron: nu.nl

Onze bestsellers

De bestverkochte relatiegeschenken